Ordbajs

Till att börja med vill jag tacka för senast, vilken helg va! (Nästan lite för bra med tanke på lördagens vånda).

Det händer ibland att jag funderar lite över livet. Vad gillar jag? Vad tycker jag mindre bra om ? Förut har jag alltid kommit fram till att fotboll, musik och film är mina tre största intressen. Men nu på senare år har ett nytt intresse börjat växa fram, nämligen det svenska språket. Är det inte fantastiskt? Jag kan finna stor glädje i att läsa en riktigt bra författad text i alla dess olika former. Jag tycker det finns en hel uppsjö av de svenska orden som i sig är underhållande.

Nedan följer exempel på ord som jag kan finna stor njuting i att läsa:

muskulös

harmynt

sviskon

pölsa

svulstig

bärfis

Föreställ er nu att ni är tillbaka i skolbänken. Ni sitter nervösa, på gränsen till att skita knäck, för ni vet att det snart ska komma in en krullhårig tant med det äckligaste utav allt; flouret. Efter en stunds tvekan sveper ni skiten. Låtsas nu att de ord jag tidigare stolpade upp är flouret. Till en början kanske ni inte tycker att de är så underhållande. Men efter att ha gurglat dom fram och tillbaka, tillbaka och fram igen för att till sist spotta ut dom, så kanske även ni kan finna en liknande njuting av dom som jag.

// Jim

Kommentarer
Postat av: Dave

väldigt djupt skrivit. bärfis är ett underhållande ord. har ni tänk på att muskolös betyder att man har mycket muskler...fast det låter nästan som man säger muskellös

2008-08-21 @ 16:02:37
Postat av: Cutebastard

Det gör det kanske Dave men muskellös är synonymt med namnet Jimmy. Bra att ha i åtanke.

2008-08-22 @ 11:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0