Syskonkärlek

Jag har alltid haft en speciell relation till mina två bröder Tom och Dennis. Vi har såklart haft vår beskärda del av bråk sinsemellan, som de flesta syskon har, men vi har på något sätt alltid lyckats förbli vänner. Jag har börjat tänka mer och mer på vår relation sedan jag har kommit tillbaka hem till Färjestaden, där jag växt upp. För nu har både storebrorsan och lillebrorsan fått jobb i närområdet och vi har börjat umgås igen alla tre. Det jag kommit att tänka på mest är roliga saker vi har varit med om under vår uppväxt. T.ex för en herrans massa år sen, Dennis kan inte ha varit så gammal, så skulle Tom vara rolig. Han drog ner sina kalsonger och kort och gott fes i Dennis huvudkudde. Lukten, eller snarare odören som spred sig kan beskrivas som outhärdlig. Man undrade ett tag vilket djur som krypit upp i Toms anal och lagt sina ägg för att senare självdö. Dennis, glad i hågen skulle sedermera gå och lägga sig då han utbrister: " Usch vad är det som luktar?, det luktar ju Skönåsa ". Det vår lillebror förmodligen refererade till var den lukt av tång som brukar sprida sig längs med stranden i Stenåsa där vår far har växt upp.

På senare tid har Tom blivit medlem i ett band som heter Autumn Falls, där han agerar trumslagare. Nu på lördag deltar bandet i länsfinalen av " Svensktoppen nästa " på larmtorget i Kalmar. Då ska jag som sketen lillebror stå där och heja på min lilla storebror och jag hoppas ni kan göra detsamma. Om ni mot all förmodan inte kan dyka upp, så skulle det vara väldigt trevligt om ni kunde skicka en sms-röst på deras bidrag. Detta gör ni genom att skicka: p4kalm a11 till nummer 72250.

Om ni vill lyssna på skiten kan ni göra det här:   http://www.myspace.com/autumnsweden

// Jimmy Dancing with the devilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0