Spettets vänner

Medans jag sitter i  mitt aneltes svett efter en prmoenix ner till stan och tillbaka för att köpa en enorm påse hundmat som var tyngre än den såg ut (2kg), så surfar jag in på aftonblaskan och kikar litegrann.
Vad får jag se, frågar ni er.

Jo det ska ni få ta del av.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3004817.ab

Ovanstående artikel handlar om en gammal man som tycker att skåningar ska få undertexter och att de ska dubbas när de medverkar i radio och tv.

"utpräglad skånska, särskilt malmöitiskan, är en styggelse".

"skåningar som blir intervjuade i rikstäckande tv eller radio ska textas eller dubbas, anser Jersild".

Är det inte fantastiskt roligt?
Här är en man som säger det vi alla tänker och han heter PC Jerslid och är härmed min nya husgud.

Nu ser jag fram emot Jims recension av nya Batman som han lovade mig igår.

/dave, 86:an (svett)löken

Kommentarer
Postat av: The nose

Här måste jag hänvisa till min blogg ang. våra älskade hjältar spettets vänner. Har en länk där till till samma tidnings hemsida som du hänvisar till som tyvär dödsförklarar våra hjältar. Rättare sagt, dom säger att de aldrig ens blivit födda. :P

thenose.blogg.se

2008-07-31 @ 22:24:14
URL: http://www.myspace.com/emilnasstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0